KÖPVILLKOR
För att handla hos Karmegrens Gårdsservice AB måste du vara minst 18 år eller ha målsmans tillåtelse. Handlar du som företrädare för ett företag ska du ha behörighet att ingå avtal för det företag du representerar. Karmegrens Gårdsservice AB förbehåller sig rätten att neka en order. Vid upptäckten av eventuella falska beställningar eller andra bedrägeriförsök kommer ärendet att polisanmälas.
BETALNINGSVILLKOR
Klarna Checkout
Tillsammans med Klarna Bank Ab (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, erbjuder vi följande betalningsalternativ där betalning görs direkt till Klarna.
Klarnas betalningsalternativ
Betala inom 14 dagar: Betalningstid är 14 dagar från avsändandet av varorna. Villkoren för betala inom 14 dagar finner du här.
Konto: Klarna Konto är en kontokredit som tillhandahålls av Klarna och som ger kredittagaren möjlighet att delbetala sina köp månadsvis med minst 1/24 (minimum 50 SEK) av totala utnyttjade kreditbeloppet eller i enlighet med de i kassan godkända villkoren. För mer information om Klarna Konto inklusive allmänna villkor och Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation finner du här.
Betala Direkt: Automatisk dragning från ditt bankkonto: baseras på autogiro och ditt konto debiteras ca två bankdagar efter köpet genomförts eller att varan skickats. Villkoren för användande av autogiro finner du här.
Banköverföring: Ditt konto debiteras omedelbart efter att beställningen har lagts.
Du hittar mer information om Klarna här och kan läsa deras användarvillkor här.
För att kunna erbjuda dessa olika betalningsalternativ behöver vi dela dina person-, kontakt- och orderuppgifter med leverantören av respektive betaltjänst. Vi rekommenderar du läser vår sekretesspolicy här. Användning av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande dataskyddslag och Klarnas sekretesspolicy.
Retur
Du har full retur- och bytesrätt inom 14 dagar från det att du mottagit varan. Detta förutsatt att du inte använt varan och att den returneras i oskadat skick i originalförpackningen. Karmegrens Gårdsservice AB förbehåller sig rätten att acceptera eller neka återbetalning om produkten inte är i säljbart skick.
Retur- och bytesrätten gäller inte specialbeställda varor (och foder). Vid retur eller byte av varor betalar du som kund själv fraktkostnaden för returen.
Använd vår egen ångerblankett "Karmegrens Ångerblankett" eller "Retursedel" för att meddela oss vad som gör dig missnöjd med varan och om du vill ha en ersättningsvara eller ej. Du kan även ladda ned Konsumentverkets ångerblankett på följande länk: "Blankett för retur & byte".
Skicka tillbaka ångerblanketten och varan till oss. Alla varor som returneras måste vara väl emballerade. Varan ska vara väl förpackad och inga adresslappar eller tejp på originalkartongen. Du som kund ansvarar för varan tills dess att vi har mottagit den.
Returer skickas till:
Karmegrens Gårdsservice AB
Bäckgatan 3
597 53 Åtvidaberg
När vi har erhållit och godkänt returen får den en återbetalning via Klarna. Återbetalningen sker normalt 1-2 veckor efter det att vi har mottagit varan. Frakten återbetalas ej! Vid retur står du för transportrisken. Vid högre summor rekommenderar vi dig att skicka returen med hjälp av DHL. Vi löser inte ut ofullständigt frankerade paket och paket skickade mot postförskott eller efterkrav. Fri retur i butiken. Vi följer Konsumentverkets regler för e-handel (Konsumentköplagen) vid returer och reklamation. Vid frågor gällande returer eller reklamtioner är du välkommen att kontakta oss på 0120-147 85 eller e-post: info@karmegrens.se.
För företag som handlar i webbshopen gäller inte ångerrätt eller öppet köp. Här tillämpas köplagen.
Reklamation
Om produkten vid leverans är skadad, defekt eller ofullständig, har du rätt att göra en reklamation. En reklamation ska göras inom skälig tid från det att du upptäckt felet. Reklamation avseende förbrukad vara godtas ej. Kontakta oss på 0120-147 85 eller via e-post: info@karmegrens.se vid eventuella fel. Efter att du informerat oss fyller du i ångerblanketten som var bifogad i paketet. Varan ska vara väl rengjord eller tvättad. Karmegrens Gårdsservice AB förbehåller sig rätten att ta ut en avgift för rengöring/tvätt av varan för att kunna skicka den vidare till leverantören.
Varor för reklamation skickas till:
Karmegrens Gårdsservice AB
Bäckgatan 3
597 53 Åtvidaberg
I samråd med leverantören tar vi ett beslut om vi ska ersätta varan eller laga felet, i första hand repareras varan om så är möjligt. I annat fall skickar vi dig en ny vara, förutsatt att den finns i lager.
Om reklamationen inte godkänns kan felet eventuellt åtgärdas ändå men räknas då som reparation och en kostnad för eventuell lagning kommer att debiteras dig som kund.
Ansvar till följd av fel i vara är för Karmegrens Gårdsservice AB begränsat till vad som anges i dessa försäljningsvillkor. Karmegrens Gårdsservice AB bär inget direkt eller indirekt ansvar för t.ex. utebliven vinst, driftavbrott, merarbete, inkompatibilitet, produktansvar, förlust av lagrad information eller annan ekonomisk skada.
Produktinformation
Karmegrens Gårdsservice AB reserverar sig för eventuella tryckfel som kan finnas på webbsidan. Vi garanterar inte att bilderna exakt återger produkternas verkliga utseende eller färg.
Vi reserverar oss för att produkter kan vara slut i lager då vår e-handel och vår fysiska butik delar på samma lager. Om så skulle vara fallet kontaktas du av vår kundtjänst inom kort.
Priser
Priserna gäller till dess att nya priser anges, med reservation för felskrivning eller väsentliga pris- och valutaförändringar hos leverantörer. Vid prisjusteringar på lagd beställning så informeras du alltid om detta och har då din fulla rätt att ändra eller annullera din beställning.
Alla priser på Karmegrens.se visas både exkl. moms (markerad i fetstil) och inkl. moms.
Force Majeure
Vi kommer alltid att göra allt som står i vår makt för att du som kund ska få din vara levererad. Men Karmegrens Gårdsservice AB kan ej ta ansvar för förseningar till följd av extraordinära händelser eller omständigheter som ligger utom vår kontroll och som vi inte rimligen kunnat förutse eller övervinna utan ekonomiska förluster. Detta innefattas bland annat av naturkatastrof, strejk, krig, upplopp, blockad, ingrepp av offentlig myndighet, eldsvåda, explosion, bojkott samt andra force majeure-liknande omständigheter som påverkar förseningar hos leverantörer och/eller leverans.